Korekty do ustawy, które proponuje IGCP:
* należy uprościć oraz doprecyzować oświadczenia składane przez odbiorców do sprzedawcy ciepła;
* uproszczenia wymagają też procedury wypłat rekompensat dla sprzedawców ciepła przez zarządców rozliczeń;
* w ustawie powinien się znaleźć zapis, że jeżeli zarządca rozliczeń nie będzie miał środków na wypłaty rekompensat, przedsiębiorstwo ciepłownicze nie będzie stosowało w tym samym czasie taryf z rekompensatą dla odbiorców;
* potrzebny jest zapis regulujący kwestię tego, co się dzieje, kiedy taryfa ulegnie zmianie w okresie obowiązywania taryf z rekompensatą, czyli od października br. do końca kwietnia przyszłego roku;
* ustawa powinna objąć również przedsiębiorstwa, które produkują ciepło w kogeneracji. Postulujemy w tej kwestii stosowne zmiany w prawie energetycznym, które pozwoliłyby prezesowi URE uwzględniać faktyczne koszty, jakie ponoszą przedsiębiorstwa;
* kwestia podnoszona przez organizacje spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych dotycząca progów cen ciepła – głównie chodzi o 151 zł w przypadku ciepła produkowanego z gazu. Jest on ustawiony za wysoko, ponieważ będą odbiorcy, dla których podwyżki cen ciepła będą wyższe niż zakładane ograniczenie na poziomie 40 proc.
Postulujemy wprowadzenie stosownych korekt w Senacie, zaakceptowanie ich przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a następnie zatwierdzenie przez Sejm.
Niezrealizowanie tych postulatów może skutkować utratą płynności wypłat rekompensat dla przedsiębiorstw ciepłowniczych, a w konsekwencji – utratą i tak bardzo niskiej płynności finansowej dla przedsiębiorstw. Byłoby to zagrożenie bezpieczeństwa dostaw ciepła.