1800
kmliczy warszawska sieć ciepłownicza
Celem kampanii jest przybliżenie mieszkańcom stolicy zagadnień związanych z lokalną produkcją i dystrybucją ciepła, efektywnością energetyczną czy nowoczesną infrastrukturą miejskiej sieci ciepłowniczej, która liczy w Warszawie ponad 1800 km i jest największa w Unii Europejskiej i czwartą co do wielkości na świecie. Rury ciepłownicze schowane pod ziemią, niczym labirynt oplatają miasto i dostarczają ciepło do mieszkań, biur, szpitali, szkół i obiektów użyteczności publicznej.
– Warszawska sieć ciepłownicza jest jedną z najnowocześniejszych na świecie dzięki Veolii, która ją konsekwentnie rozwija i modernizuje. Ponad 80 proc. mieszkańców może korzystać z bezpiecznego i najbardziej ekologicznego ogrzewania, jakim jest ciepło systemowe dostarczane przez nas za pomocą inteligentnej sieci ciepłowniczej. Ten sposób ogrzewania odgrywa istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla, walce z niską emisją i poprawie jakości powietrza w mieście. Chcemy, aby mieszkańcy dowiedzieli się o nim więcej, a także poznali proste zasady, jak oszczędzać ciepło we własnych mieszkaniach – mówi Aleksandra Żurada, dyrektor komunikacji w Veolii Energii Warszawa.
W dobie transformacji energetycznej każdy mieszkaniec Warszawy z biernego odbiorcy energii może się stać aktywnym uczestnikiem rynku poprzez zmianę nawyków i swojego podejścia do energetyki – animacja „Jak oszczędzać ciepło i dbać o środowisko”, przygotowana w ramach kampanii, pokazuje sposoby na ekonomiczne korzystanie z ciepła w domu.
Kampania jest prowadzona w Warszawie z wykorzystaniem monitorów LCD w autobusach i tramwajach, a także online na portalach onet.pl, tvn24.pl, se.pl oraz kanałach własnych Veolii, w tym na stronie internetowej Energia dla Warszawy.