W ramach kampanii kreatywni uczniowie tarnowskiej Szkoły Szczepanika uszyli 1330 ekoworeczków. Liczba ta nie jest przypadkowa – nawiązuje do daty lokacji Tarnowa, która miała miejsce 7 marca 1330 roku.

Ekoworeczki powstały z ofiarowanych przez mieszkańców Tarnowa, niepotrzebnych już firanek. Woreczki są trwałe i wielokrotnego użytku, można stosować je np. podczas zakupów warzyw i owoców, ograniczając tym samym zużywanie plastikowych, jednorazowych torebek.

7 marca, podczas finału akcji, ekoworeczki rozdawali ubrani w specjalne koszulki z logo kampanii uczniowie Szkoły Szczepanika oraz wychowankowie Warsztatów Terapii Zajęciowej.

Zainicjowana we wrześniu ub.r. kampania edukacyjno-ekologiczna „Worki Sztuki” ma na celu promocję idei zero waste, ograniczanie zużycia plastiku, popularyzację twórczych metod wykorzystywania materiałów nadających się do recyklingu i przeciwdziałanie dewastacji środowiska. Organizatorzy kampanii zapowiadają kolejne działania – 22 kwietnia, w  Światowy Dzień Ziemi, zostanie zorganizowany happening w kilku częściach miasta, gdzie znani tarnowianie będą szyli z firanek woreczki na owoce i warzywa.  

Patronat honorowy nad finałem kampanii „Worki Sztuki” objął prezydent Tarnowa Roman Ciepiela. Organizatorami kampanii byli: MPEC Tarnów i Szkoła Szczepanika, a jej partnerem: pralnia ekologiczna PERS.

Kampania „Worki Sztuki” została uznana za najlepszą EkoInicjatywę Małopolski w organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego i „Gazetę Krakowską” plebiscycie Eko Hero Małopolski 2023.