W zajęciach udział bierze ponad 600 uczniów klas trzecich z niemalże wszystkich konińskich szkół podstawowych. W większości szkół lekcje już zakończono, podsumowanie Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej planuje pod koniec maja – będą dyplomy i nagrody.

– Zainteresowanie projektem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania zarówno ze strony dzieci, jak i grona pedagogicznego – podkreśla Jacek Slanina, dyrektor projektów i marketingu konińskiego MPEC.

Udostępnione na platformie lekcjeciepla.pl oraz w formie książeczek edukacyjnych zagadnienia i materiały były ciekawe nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli. Jak wiemy z informacji od koordynatorki programu w Szkole Podstawowej nr 6, dzieci chętnie przeprowadzały eksperymenty. Podobało im się doświadczenie z balonami, a także jak długo można wytrzymać na wdechu. Uczniom przypadła do gustu bajkowa forma prezentacji zagadnień związanych z ciepłem (główni bohaterowie). Chętnie słuchały audiobooka o Czerwonym Kapturku, a także z zapałem kolorowały rysunki.

Wielkopolskie ciepło przyjazne środowisku

MPEC Konin w ekologiczną edukację angażuje się na wiele sposobów. Prowadzi projekty skierowane nie tylko do najmłodszych, ale także do młodzieży i dorosłych.

W ubiegłym roku przedsiębiorstwo dostało dotację w wysokości 80 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na zrealizowanie filmów edukacyjnych. W ramach projektu „Wielkopolskie ciepło przyjazne środowisku – opracowanie i emisja filmów edukacyjnych dla Wielkopolski Wschodniej” powstały cztery filmy o charakterze edukacyjnym: „Zielone źródła ciepła Wielkopolski”, „Ciepło systemowe”, „Geotermia energia przyszłości” oraz „Ciepło systemowe: skąd i dla kogo”.

Emisja filmów nastąpiła w ostatnich dwóch miesiącach roku, a do końca roku miały one już ponad 30 tys. wyświetleń na kanałach internetowych.

Ci, którzy chcieliby się więcej dowiedzieć o cieple systemowym, ekologicznych źródłach ciepła czy też wykorzystaniu zasobów geotermalnych w Wielkopolsce i Koninie, MPEC zachęca do odwiedzenia kanału przedsiębiorstwa na YouTubie.